КРИТЕРІЇ
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з історії
враховується:
рівень оволодіння історичними знаннями; знання
хронологічних меж періодів, найважливіших історичних подій і процесів;
визначення характерних суттєвих рис історичних явищ і подій;
рівень умінь групування (класифікації) фактів за
вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
рівень оволодіння практичними вміннями й навичками
роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до
історичної події, явища, діяча.
Усі види оцінювання навчальних досягнень учнів
здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати,
історичні постаті чи історико-географічні об'єкти
|
2
|
Учень (учениця) називає декілька подій, дат,
історичних постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний
варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в
історії
|
|
3
|
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти
про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі
століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну
карту
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику
частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в
тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті
історико-географічний об'єкт
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює
основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять,
називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний
матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати
послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та
текстовими джерелами історичної інформації
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює
навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології,
характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки
явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує
історичні документи як джерело знань
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і
використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять,
аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає
причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах
теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
|
|
9
|
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом,
узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх
конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ,
самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах
курсу, аналізує зміст історичної карти
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує набуті знання для
вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів;
робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує
відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує
події вітчизняної та всесвітньої історії
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може
вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні
процеси з періодом на основі наукової періодизації історії
|
|
12
|
Учень (учениця) системно володіє навчальним
матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію
щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання;
користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її
|
Коментарі
Дописати коментар